زندگی در ازمیر برای ایرانیان | چرا ازمیر ترکیه مقصد مهاجرتی خوبی برای ایرانیان است؟

9 می 2022
0 دیدگاه
چرا ازمیر ترکیه مقصد مهاجرتی خوبی برای ایرانیان است؟

ازمیر ترکیه؛ یک مقصد مهاجرتی محبوب برای ایرانیان

ازمیر یکی از جذاب‌ترین شهرهای ترکیه است که حتی سفری چندروزه به آن می‌‌‌تواند لحظات فراموش‌نشدنی را برای هرکس رقم بزند و بسیاری از افراد در سراسر دنیا که با این شهر آشنایی دارند، ترجیح می‌‌‌دهند به دلیل شرایط اقتصادی مناسبی که این شهر دارد، به ازمیر ترکیه مهاجرت کنند. این شهر پرنشاط به یکی از شهرهای محبوب برای گردشگران نیز تبدیل شده است. ازاین‌رو زندگی در این شهر توریستی می‌‌‌تواند آرام و درعین‌حال جذاب باشد. در این مطلب شرایط زندگی در ازمیر برای ایرانیان را با هم بررسی می‌‌‌کنیم.

زندگی در ازمیر برای ایرانیان | چرا ازمیر ترکیه مقصد مهاجرتی خوبی برای ایرانیان است؟

شرح مختصر از زندگی در ازمیر برای ایرانیان

ازمیر دارای جاذبه‌های ‌طبیعی بی‌شماری است. این شهر دارای سواحلی شنی، آثاز تاریخی، محله‌های ‌باستانی، درختان نخل، کافه‌ای و بسیاری از جاذبه‌های ‌دیگر است که نه‌تنها گردشگران زیادی را به خود جذب می‌‌‌کند، بلکه عده‌ای از ایرانیان به‌قصد اقامت دائم در ترکیه، به ازمیر مهاجرت می‌‌‌کنند.

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه است که در سواحل دریای اژه واقع شده است. این شهر ساحلی زیبا دارای مناظر فوق‌العاده‌ای رو به دریای اژه است. این شهر بندری علاوه بر موقعیت عالی صنعتی و تجاری، دارای جاذبه‌های ‌گردشگری بسیار زیبا از جمله سواحل آرام و زیبا، برج ساعت در میدان کوناک و ساختمان آسانسور است.

چرا ازمیر را مروارید دریای اژه می‌‌‌نامند؟

شهر ازمیر به‌عنوان یکی از شهرهای مدرن منطقه آناتولی شناخته می‌‌‌شود، اما درعین‌حال ازمیر به‌عنوان شهری تاریخی نیز به شمار می‌‌‌رود. این شهر در طول زمان انواع تمدن‌ها و ادیان را به خود دیده است. تاریخ زندگی در ازمیر به 6500 سال قبل از میلاد می‌‌‌رسد و میزبان اقوام و ملل مختلف بوده است. بناهای تاریخی و فرهنگی شهر ازمیر گواه قدمت کهن آن است و به همین دلیل به آن
 «مروارید دریای اژه» گفته می‌‌‌شود.

چرا ازمیر ترکیه مقصد مهاجرتی خوبی برای ایرانیان است؟

آب‌وهوای ازمیر؛ یک عامل مهم برای زندگی ایرانیان در این شهر

آب‌وهوای ازمیر برای بسیاری از گردشگران یا مهاجران جزو اولویت‌های ‌اصلی سفر و مهاجرت است. ازمیر شهری با آب‌وهوای مدیترانه‌ای با تابستان‌های ‌گرم و آفتابی و زمستان‌های ‌معتدل و بارانی است. با توجه به آب‌وهوای معتدل و اختلاف نسبتا کم دمای زمستان و تابستان، شما می‌‌‌توانید خانه خود را به‌راحتی گرم یا خنک نگه دارید. در ازمیر هیچ خبری از آلودگی، چه آلودگی هوا یا آلودگی صوتی نیست و این موضوع را در هر نقطه از شهر می‌‌‌توانید تجربه کنید. 

وضعیت اقتصادی زندگی در ازمیر برای ایرانیان

ازمیر با زیبایی‌های ‌طبیعی خود، دارای منابع آبی فراوان، خاک حاصل خیز و آب‌وهوای بسیاری مناسب برای کشاورزی است. طبیعی است که این شهر یک مرکز مهم و ویژه در ترکیه باشد؛ چرا که این شهر نه‌تنها در صنعت و تجارت در این کشور، بلکه در جهان پیشرو است. هزینه‌های ‌زندگی در ازمیر بسیار پایین است و با کمی جستجو می‌‌‌توانید کار پیدا کنید.

فرصت‌های ‌شغلی در ازمیر

ازمیر به دلیل برخورداری از منابع درآمد دائمی مانند بنادر و زمین‌های ‌کشاورزی از موقعیت اقتصادی بسیار خوبی در ترکیه برخوردار است. تجارت در ازمیر مانند هر شهر دیگری راه‌های ‌مختص به خود را دارد، اما درعین‌حال ساده و ممکن است. در ازمیر نیازی نیست بابت اشتغال هیچ نگرانی‌ای داشته باشید. چرا که این شهر به‌عنوان یکی از برترین اقتصادهای ترکیه، دارای فرصت‌های ‌شغلی فراوانی است و به‌راحتی می‌‌‌توانید شغل مورد علاقه خود را پیدا کنید.

 

سیستم حمل‌ونقل عمومی گسترده در ازمیر

در ترکیه، خودرو و سوخت هردو بسیار گران هستند، بنابراین مهاجران و حتی بسیاری از مردم ترکیه ممکن است با خودروی شخصی رفت‌وآمد نکنند. ولی از طرفی، ترکیه خطوط مترو و اتوبوس گسترده‌ای دارد. به‌این‌ترتیب می‌‌‌توانید با هزینه کمتر به هر نقطه‌ای از شهر ازمیر بروید و له راحتی از وسایل حمل‌ونقل عمومی استفاده کنید. سیستم‌های ‌حمل‌ونقل ایزبان، مترو، اتوبوس، تراموا، فریبوت و دلموش به‌صورت شبانه‌روزی خدمات‌رسانی می‌‌‌کنند.

چرا ازمیر ترکیه مقصد مهاجرتی خوبی برای ایرانیان است؟

هزینه زندگی در ازمیر برای ایرانیان چقدر است؟

ازمیر یکی از زیباترین و بزرگ‌ترین شهرهای ترکیه است که هزینه زندگی در آن بسیار پایین است. از این رو تعداد متقاضیان مهاجرت به این شهر روز به روز در حال افزایش است. بسیاری از افراد، ترکیه را به دلیل هزینه‌های ‌پایین نسبت به سایر کشورهای اروپایی برای سفر یا مهاجرت انتخاب می‌‌‌کنند. به همین دلیل در سال‌های ‌اخیر، ایرانیان ازمیر را به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مقصدهای مهاجرتی برای زندگی انتخاب می‌‌‌کنند.

خرید ملک و زندگی در ازمیر ترکیه

در کنار تمامی ویژگی‌های ‌اجتماعی و فرهنگی و امکانات تفریحی در ازمیر، هزینه‌های ‌زندگی در ازمیر برای ایرانیان، از جمله هزینه خرید یا اجاره خانه بسیار مناسب و قابل قبول است. بنابراین شما این فرصت را خواهید داشت که از امکانات رفاهی خوب و درعین‌حال مقرون‌به‌صرفه‌ای برای زندگی برخوردار باشید. درنتیجه این امر می‌‌‌تواند تا حدی از سختی مهاجرت بکاهد. با خرید ملک در ازمیر به‌راحتی می‌‌‌توانید اقامت دائم این کشور را به دست آورید. شما می‌‌‌توانید در بهترین محله‌های ‌ازمیر از جمله محله‌های ‌زیبای اورلا و کارشیاکا، برنوا، السانجاکف نارلی دره و یا محله قدیمی گوزل باغچه در این شهر اقامت کنید.

تحصیل در ازمیر

فرزندان مهاجرانی که در ازمیر زندگی می‌‌‌کنند، اجازه تحصیل در مدارس دولتی ترکیه را خواهند داشت. با این حال، از آنجا که کلاس‌ها به زبان ترکی است، بسیاری از مهاجران ساکن ازمیر تمایل دارند فرزندان خود را به یک مدرسه بین‌المللی خصوصی بفرستند. در مدارس بین‌المللی دروس به زبان انگلیسی تدریس می‌‌‌شود. مهم‌ترین مدرسه بین‌المللی در ازمیر مدرسه بین‌المللی MEF است که بسیاری از مهاجران فرزندان خود را به آنجا می‌‌‌فرستند.

ازمیر دارای هشت دانشگاه است که قدیمی‌ترین و بهترین آن‌ها می‌‌‌توان به دانشگاه Ege، دانشگاه Dokuz Eylül و دانشگاه اقتصاد و دانشگاه یاشار ازمیر اشاره کرد.

زندگی در ازمیر ترکیه؛ فرصتی برای پیشرفت شغلی

شهر ازمیر ترکیه یکی از شهرهایی است که دارای مزایای بسیاری برای زندگی و اقامت است. این شهر که در خط ساحلی دریای اژه واقع شده است، دارای زیبایی‌های ‌طبیعی فراوانی می‌‌‌باشد. ازآنجاکه این شهر یکی از مهم‌ترین مراکز تجاری و صنعتی ترکیه به شمار می‌‌‌آید و هزینه‌های ‌زندگی در آن نسبت به دیگر شهرهای اروپایی، بسیار پایین است، ازاین‌رو این شهر به یکی از برترین مقصدهای مهاجرتی برای ایرانیان تبدیل شده است. پس اگر به دنبال مقصدی هستید که ازلحاظ شغلی و رفاهی شرایط خوبی را برایتان رقم بزند، ازمیر گزینه مناسبی برای شما خواهد بود.

ارسال دیدگاه