ازمیر برای خرید | برترین مراکز خرید سنتی و مدرن ازمیر در سال 2022

21 می 2022
0 دیدگاه
ازمیر برای خرید برترین مراکز خرید ازمیر

ازمیر ترکیه؛ یک شهر جذاب و دیدنی برای خرید و تفریح

ازمیر ترکیه دارای مناطق تفریحی و مراکز خرید فراوانی است که هرکدام جذابیت‌های ‌خاص خود را دارند. این شهر در واقع یکی از مهم‌ترین شهرهای تجاری و صنعتی ترکیه است و شما می‌‌‌توانید ساعت‌ها در مناطق ساحلی به گشت‌وگذار بپردازید و از انواع مراکز خرید و سرگرمی و جاذبه‌های ‌طبیعی این شهر لذت ببرید. ازجمله مراکز مهم خرید این شهر می‌‌‌توان به پارک برنوا، کوناک پیر و ازمیر اپتیموم، ماوی باهچه و هیلتون اشاره کرد. با انتخاب ازمیر برای خرید، می‌‌‌توانید در کنار دوستان و آشنایان خود لحظاتی خاطره‌انگیز را برای خود رقم بزنید. در این مطلب با برترین مراکز خرید ازمیر آشنا می‌‌‌شویم.

مرکز خرید پارک برنوا (Park Bornova Outlet Center)

مرکز خرید پارک برنوا یک مرکز خرید واقع در منطقه برنوای ازمیر است. این مرکز خرید به عنوان اولین مرکز خرید در منطقه اژه به شمار می‌آید. مرکز خرید پارک برنوا توسط هلدینگ EGS در سال 1997 افتتاح شد. این مرکز خرید یکی از مکان‌های ‌محبوب ازمیر برای خرید است که توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. پارک برنوا در محله دوغانلار (Doğanlar) واقع شده است.

فروم برنوا (Forum Bornova)؛ از بهترین مراکز خرید اروپا در ازمیر

فروم برنوا اولین مرکز خرید فضای باز در منطقه دریای اژه است. این مرکز خرید توسط Multi Turkmall در برنوای ازمیر در سال 2006 افتتاح شد. همچنین در سال 2008، شورای بین‌المللی مراکز خرید (ICSC) آن را به‌عنوان یکی از بهترین مراکز خرید اروپا و فینالیست جوایز مرکز خرید اروپا انتخاب شد. مرکز خرید فروم برنوا در کنار بیمارستان Ege واقع شده است. فروم برنوا دارای معماری جالب‌توجهی است که بر اساس معماری منطقه دریای اژه ساخته شده است. این مکان تفریحی محبوب ازمیر برای خرید، با برندهای IKEA (شرکت مبلمان، لوازم آشپزخانه و لوازم‌خانگی) و سوپرمارکت Kipa همکاری دارد و 123 مغازه و هفت سالن سینمای Cinemaximum را در خود جا داده است.

ازمیر برای خرید برترین مراکز خرید ازمیر

مرکز خرید کوناک پیر (Konak Pier)

ساختمان مرکز خرید کوناک پیر، در سال 1867 به‌عنوان ساختمان گمرک ساخته شد. طراح پروژه ساختمان این مرکز خرید، معمار و مهندس عمران معروف فرانسوی، گوستاو ایفل است. این مرکز خرید در خط ساحلی دریای اژه، نزدیک به میدان کوناک قرار دارد که ازلحاظ معماری، به روش سنگ‌تراشی و پوشش خارجی گچ ساخته شده است.
با مرمت انجام شده روی بنا، بین سال‌های ‌1996 تا 2002، اسکله کوناک ازلحاظ ظاهر و عملکرد به شکل فعلی به‌عنوان یک مرکز خرید درآمد. همچنین پلان ساختمان ترکیبی از شکل‌های ‌منشوری است. یکی از بخش‌های ‌مرکز خرید که به شکل مربع می‌باشد، محوطه‌ای است که بعدا به آن اضافه شده است. این بخش دارای سازه‌ای فولادی است و فروشگاه‌های ‌متنوعی را در خود جا داده است.

مرکز خرید ازمیر اپتیموم (izmirOptimum)

ازمیر اپتیموم یک مرکز خرید است که از سال 2012 در منطقه Gaziemir ازمیر فعالیت می‌‌‌کند که توسط هلدینگ Rönesans اداره می‌‌‌شود. ازمیر اپتیموم در زمینی به مساحت 235.000 تاسیس شده که دارای 250 فروشگاه است و بزرگ‌ترین مرکز خرید در منطقه دریای اژه است. این مکان تفریحی ازمیر برای خرید، نزدیک فرودگاه عدنان مندرس واقع شده است. این مرکز خرید در سال 2017 هزینه 105 میلیون یورویی را صرف توسعه خود کرد. نکته جالب‌توجه این است که ازمیر اپتیموم، در سال 2018 در چهل و سومین دوره جوایز مرکز خرید اروپا که توسط شورای بین‌المللی مراکز خرید (ICSC) برگزار شد، جایزه بهترین مرکز خرید اروپا را در بخش توسعه دریافت کرد. 

ازمیر برای خرید برترین مراکز خرید ازمیر 2

مرکز خرید هیلتون و ماوی باهچه (Hilltown و mavibahçe)

 یکی دیگر از مراکز خرید ازمیر هیلتون است که را در زمینی به مساحت ۹۰ هزار متر مربع میباشد. هیلتون شامل  ۶۸ هزار مترمربع مساحت مسقف است ، پارکینگی به بزرگی و  ظرفیت ۲ هزار و ۷۵۰ وسیله نقلیه و ۷ سالن سینما دارد.
 در این مرکز خرید تقریبا ۲۰۰ نوع مختلف از مارک های جهانی و لوکس در این مجموعه شعبه دارند.
هیلتون پر از کافه ها و رستوران ها از برندهای مختلف و معروف دارد و محیط و فضایی صمیمی و دوستانه را برای یک گردش و تفریح به همراه خرید برای شما رقم میزند.
در چندقددمی این مرکز خرید بزرگ، ماوی باهچه قرار دارد که این مرکز خرید ازمیر هم بسیار معروف و پر تردد است و در میان ترک ها و ایرانی ها و دیگر توریستها بسیار پر طرفدار است.

ازمیر برای خرید برترین مراکز خرید ازمیر

مرکز خرید اِگه پارک ماویشهیر (Ege Park Mavişehir Shopping Mall)

اگر برای خرید به دنبال یک مرکز خرید پیشرفته هستید، حتما سری به مرکز خرید اگه پارک بزنید. این مرکز خرید در سال 1999 توسط هلدینگ EGS به‌عنوان یک مرکز مد در منطقه ماویشهیر افتتاح شد. همچنین در آن، فعالیت‌هایی با همکاری نهادهای عمومی برای افزایش آگاهی جامعه ترکیه در قالب کمپین‌ها و نمایشگاه‌ها برگزار می‌‌‌شود. علاوه بر این، مرکز خرید اگه پارک به‌عنوان یکی از محبوب‌ترین مکان تفریحی ازمیر برای خرید و تماشای فیلم است. این مرکز خرید دارای یک سری سالن‌های ‌سینما است که توسط مجموعه Cinemamaximum اداره می‌‌‌شود. در این مرکز خرید، فروشگاه‌های با برندهای مختلف در حال فعالیت هستند.

بازار کِمِرالتی (Kemeralti Market)؛ از قدیمی‌ترین مراکز خرید ازمیر

یکی از بازارهای سنتی ازمیر بازار کمرالتی است. بازار کمرالتی یکی از جاذبه‌های ‌توریستی ازمیر نیز به شمار می‌‌‌آید که یکی از بهترین محل‌ها برای خرید و گشت‌وگذار در این شهر است. در کنار این بازار، بناهای تاریخی ازجمله مهمانخانه، مسجد و برج ساعت قرار دارند. اگر گذرتان به بازار سنتی کمرالتی افتاد، می‌توانید منسوجات محلی باکیفیت ترکیه را از آنجا خریداری کنید و برای دوستان خود سوغات ببرید. در زمستان هم یک فنجان نوشیدنی گرم سالپ را امتحان کنید که ترکیبی از شیر، آرد، شکر و دارچین است. برای صرف یک وعده غذایی سری به مهمانخانه‌های ‌سنتی در نزدیکی بازار کمرالتی بزنید که این فرصت را هم پیدا می‌‌‌کنید با مرم محلی ازمیر هم‌صحبت شوید. در خیابان Havra Sokağı می‌‌‌توانید انواع میوه و سبزیجات مورد نیاز خود را تهیه کنید.

مرکز خرید آگورا (Agora Shopping Center)

آگورا، یکی از بزرگ‌ترین مراکز در ازمیر برای خرید و سرگرمی می‌‌‌باشد که در سال 2003 افتتاح شده است. این مرکز شناخته‌شده مد انواع برندهای جهانی که در خود جا داده است و همواره خریدی جذاب را برای مشتریان رقم زده است. در آگورا علاوه بر خرید، می‌‌‌توانید سری به سالن‌های ‌سینما بزنید و از انواع سرگرمی‌های ‌جذاب این مکان تفریحی لذت ببرید. در این مرکز خرید تقریبا هر آنچه به ذهنتان برسد را می‌‌‌توانید خریداری کنید؛ از پوشاک و زیورآلات گرفته تا لوازم الکترونیکی و کتاب.

ازمیر برای خرید برترین مراکز خرید ازمیر

ازمیر شهری با بازارهای رنگارنگ و مراکز خرید مدرن

ازمیر سومین شهر بزرگ ترکیه، به خاطر بازارهای رنگارنگ و مراکز خرید مدرنی که دارد، شهرت فراونی پیدا کرده است. دوستداران خرید قطعا در ازمیر احساس خستگی نمی‌کنند و می‌‌‌توانند ساعت‌ها در خیابان‌های این شهر به گشت‌وگذار بپردازند. شما می‌‌‌توانید در بازارهای سنتی ترکیه ازجمله بازار کمرالتی منسوجات محلی باکیفیت و دیگر محصولات هنری ترکیه را خریداری کنید و برای عزیزان خود سوغات ببرید. در مراکز خرید این شهر علاوه بر خرید انواع کالاها می‌‌‌توانید سری هم به مکان‌های ‌تفریحی، سالن‌های ‌سینما و انواع رستوران‌های ‌سنتی و مدرن بزنید و لحظات خوشی را در کنار دوستان خود سپری کنید.

ارسال دیدگاه