افتتاح حساب بانکی و انتقال پول در ترکیه برای ایرانیان

12 اکتبر 2021
0 دیدگاه
لپتاپ-و-افتتاح-حساب-بانکی-برای-ترکیه

افتتاح حساب در ترکیه برای ایرانیان

داشتن یک حساب بانکی در بانک های ترکیه یکی از اولین اقداماتی است که تمام افرادی که به این کشور مهاجرت و یا سفر می کنند، به آن نیاز دارند. بسیاری از ایرانیان قبل از گرفتن پاسپورت ترکی خود، برای انتقال پول و دارایی ها و یا سایر امور سرمایه گذاری خود به یک حساب بانکی در ترکیه نیاز خواهند داشت.
ما در ازمیر پاشا بهترین و معتبرترین بانک های ترکیه و پرسودترین حساب های بانکی را به شما معرفی خواهیم کرد و تیم ما در تمامی مراحل انتقال سرمایه و افتتاح حساب در ترکیه، همراه شما خواهد بود.

برای افتتاح حساب بانکی در ترکیه بدون نیاز به داشتن اقامت، مقاله
افتتاح حساب بانکی و انتقال پول در ترکیه برای ایرانیان را در وبسایت ازمیرپاشا حتما مطالعه کنید.

لپتاپ-و-افتتاح-حساب-بانکی-برای-ترکیه

مزایای داشتن حساب بانکی در ترکیه چیست؟

همانطور که میدانید به دلیل وجود تحریم ها و محدودیت های اعمال شده برای ایرانی ها، داشتن یک حساب بین المللی، مسیری است که شما میتوانید از طریق آن درآمد های دلاری داشته باشید.
در بسیاری از کشورها، دولت امتیاز افتتاح یک حساب ارزی را فقط و فقط به شهروندان خود و یا افرادی که در آن کشور اقامت گرفته اند را میدهد. به این جهت افتتاح و داشتن حساب در ترکیه بدون داشتن اقامت و شهروندی این کشور، برگ برنده ای برای ایرانیان میباشد.

حتی اگر هنوز اقامت این کشور را ندارید، با افتتاح حساب در بانک های بین المللی ترکیه
می توانید با بازارهای بزرگ مالی و جهانی ارتباط گسترده ایجاد کنید و درآمد دلاری و ارزی داشته باشید.

ازمیر پاشا در مقاله بانکها و خدمات بانکی برای ایرانیان در ترکیه اسامی تمامی بانک های معتبر و مهم ترکیه را برایتان شرح داده است.

نحوه افتتاح حساب در ترکیه و مدارک لازم

اگر اقامت و شهروندی ترکیه را ندارید، حتما باید برای افتتاح حساب در ترکیه حضور داشته باشید چون افتتاح حساب به صورت غیر حضوری برای خارجیان ممکن نمیباشد.
قدم بعدی این است که شما باید یک آدرس معتبر در ترکیه به عنوان محل سکونت خود به اداره مالیات این کشور ارائه دهید. البته شما می توانید از آدرس دوستان و یا نزدیکان خود در این کشور استفاده کنید . سپس باید کد مالیاتی ترکیه را از اداره مالیات بگیرید که از طریق سایت اداره مالیات هم امکان پذیر است و سپس به همراه کارت شناسایی و گذرنامه خود اقدام به افتتاح حساب در یکی از شعبه ها کنید.
افرادی که اقامت ترکیه را ندارند باید بدانند که برای افتتاح حساب در ترکیه، وجود یک فرد معرف با پاسپورت ترکی همراه شما باشد در غیر این صورت داشتن حساب بانکی بسیار سخت و حتی غیر ممکن خواهد بود.

نکته مهم:

  1. لازم به ذکر است که افتتاح حساب بانکی در ترکیه برای افرادی که اقامت ترکیه را ندارند در تمامی شعبات انجام نمیشود و بهتر است برای اقدام به انجام این کار از تیم ازمیر پاشا راهنمایی و مشاوره بگیرید.
  2. با افتتاح حساب در ترکیه شما برای هر یک از ارزهای لیر، دلار و یورو شماره حسابهای جداگانه دارید که با این حسابها به شما اجازه فعالیت در بورس و بیزنس های بین المللی را خواهید داد.
نوشته-بانک-ترکیه-روی-شیشه

کردیت کارت(Crdit) ترکیه چیست و چه کاربردی دارد؟

به زبان ساده کردیت کارت، روشی بسیار راحت و آسان برای انجام خرید های اینترنتی و فعالیت های بانکی به صورت اینترنتی در ترکیه و یا حتی کشورهای دیگر است.
کردیت کارت به صورت یک خط اعتباری عمل میکند به این صورت که بانک یک اعتبار برای مشتری خود مشخص میکند و به او وام میدهد. در این صورت یک سقف اعتبار، توسط بانک برای مشتری مشخص خواهد شد و مشتری میتواند از آن استفاده کند و سپس طی اقساط بازگرداند.

گرفتن این کارت برای خارجی ها کمی دشوار است زیرا اگر فرد به کشور خود برگردد و اقساط را پرداخت نکند بانک نمیتواند کاری کند.
افراد خارجی با گذاشتن وثیقه ترک و یا سرمایه گذاری در بانک میتوانند کردیت کارت دریافت کنند.

عکس-کارت--کردیت-بانک-ترکیه

روش های انتقال پول در ایران و کشور ترکیه

1) (changing)صرافی یکی از مطمئن ترین روش های انتقال پول

در سال های اخیر جمعیت ایرانیان در ترکیه بسیار زیاد شده، و انتقال پول و سرمایه از ایران نیز بسیار رشد کرده است. نکته قابل توجه اینه که بخش عمده‌ای از سرمایه‌گذاری‌ هایی که توسط ایرانی ها و خارجی ها در ترکیه انجام میشود، مربوط به حوزه خرید ملک در ترکیه میباشد! از مطمئن‌ترین و ساده ترین و بهترین روش برای انتقالات و مبادلات پول از ایران به حسابی در کشور ترکیه صرافی میباشد.

عکس-دادن-دلار-برای-تبدیل-در-بانک-ترکیه-به-لیر

2) (SWIFT)حواله ارزی سوئیفت از روش های انتقال پول

حواله ارزی سوئیفت از رایج ترین و البته مطمئن ترین روش های انتقال پول از ایران نه تنها به ترکیه بلکه به هرجای دنیا میباشد. روال کاری با حواله ارزی سوئیفت به این صورت است که پول خود را به حساب یک بانک معتبر در هر کشوری از دنیا که میخواهید انتقال میدهد.
کد سوئیفت که 8 تا 11 رقمیه و حتما از آن مطلع هستید که برای شناسایی موسسات مالی کشور مقصد استفاده میشود. در واقع این کد نمایان‌گر کشور مقصد، منطقه جغرافیایی، بانک مقصد و کد شعبه میباشد. کارمزدِ سوئیفت که صادر میشه، با توجه به مبلغ ارسالی و کشور مقصد دارای رقم متفاوتی است. بخش مهمی از این کارمزد متعلق به بانک‌های واسطه میباشد؛ و به دلیل ارتباط مستقیم، کارمزد حواله سوئیفت به این کشور هزینه کمتری خواهد داشت.

همانطور که گفتیم بانک‌های کشور ترکیه به سیستم بین‌المللی متصل میباشند و بخاطر تحریم‌های جهانی علیه ایران در نظام بانکی، انتقال پول به کشور ترکیه مقداری دشوار میباشد. برای انتقال مالی از طریق سوئیفت به یکی از بانک‌های ترکیه باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • نام دارنده حساب در کشور مقصد
  •  شماره ایبان (IBAN NUMBER)
  • کد سوئیفت
  • نام دقیق بانک در کشور مقصد
  • کد شعبه (اگر میخواهید که پول از شعبه خاصی نقدینگی و پول شما برداشت بشود)


    نکته قابل توجه:
    فرایند زمانی انتقال پول از ایران به حساب بانکی ترکیه معمولا از چند ساعت کاری تا ۴ روز کاری میباشد؛ البته بانک‌های ترکیه در روزهای تعطیل رسمی و شنبه‌ها و یکشنبه‌ها تعطیل میباشند.

کلمه-سوئیفت-روی-دابره-برای-انتقال-پول-به-بانک-ترکیه

3) (MoneyGram )مانی‌گرام از روش های انتقال پول

MoneyGram مانی‌گرام سیستم بین‌المللی آنلاین میباشد که برای انتقال پول به سراسر دنیا استفاده میشه و در تمام نقاط جهان شعبه های زیادی دارد. یکی از بهترین روش ها برای انتقال پول به کشور دیگر، استفاده از مانی‌گرام میباشد؛ چون فرایند زمانی ارسال پول از ایران به ترکیه یا هر کشور میزبان دیگر به شعب مانی‌کارت، بسیار کوتاه است و تنها ۱۰ دقیقه زمان لازم است.
این شرکت دومین سیستم مطرح جهان برای انتقال پول پس از شرکت وسترن یونیون میباشد.
مانی‌گرام در سراسر جهان ۳۴۷۰۰۰ نمایندگی داشته و در بیش از ۲۰۰ کشور فعالیت مستمر دارد.

برای استفاده از این سیستم معتبر برای انتقال پول ، شخص فرستنده باید با مدارک شناسایی و وجه پرداختی به یکی از نمایندگی‌های این شرکت مراجعه نماید و مثل بانک های داخل ایران برای انتقال وجه فرم پر کند و این فرم را همراه با پول پرداختی خود به کارگذاز بسپارد تا فرایند انتقال را انجام دهد.

عکس-مانیگرام-روی-لپتاپ-کارمند-بانک-ترکیه

4) (Paypal )انتقال پول از طریق پی‌پال به ترکیه

پِی‌پَل یا پی‌پال PayPal یک شرکت آمریکاییه که برای انتقال پول در دنیا ازش استفاده میشود که امروزه مردم در اکثر دنیا بیش از ۲۳۲ میلیون حساب دارند که بیش از ۸۷ میلیونِ آن فعال میباشد.
فعالیت این شرکت در سامانه انتقال وجه و خدمات الکترونیکی به صورت آنی میباشد و جایگزین مناسبی برای نقل و انتقالات به شیوه سنتی و حواله و چک میباشد. این شیوه برای افرادی که در بانک های خارجی حساب دارند مناسب است.
برای استفاده از خدمات انتقال پول از طریق پی‌پال باید در وب سایت PayPal.com یک حساب کاربری (با اطلاعات شخصی کاملا دقیق)برای خود بسازید.
برای فعال کردن این حساب و برای اینکه موجودی ارزی کارت اعتباری یا نقدی خود را به پی‌پال منتقل کنید باید به یک حساب بانکی یا کارت اعتباری یا نقدی (مثل مستر کارت یا ویزا کارت) وصل شوید.
افتتاح حساب بانکی در یکی از بانکهای ترکیه راه‌حلی راحت برای استفاده از این سامانه انتقال پول میباشد.

ارسال دیدگاه