کیملیک کارت ترکیه چیست؟

28 فوریه 2020
0 دیدگاه
کیملیک کارت ترکیه

کیملیک کارت در ترکیه همچون کار ملی ؛مدرکی است که هویت افراد را نشان می دهد.صدور و توزیع این کارت از زمان امپراتور عثمانی از وزارت کشور اغاز شد. این کارت از طریق چند روش صادر خواهد شد و به فرد متقاضی این امکان را می دهد که به مدت 3 الی 12 ماه بیش از مدت تعیین شده قانونی در کشور ترکیه حضور داشته باشند.

 

کیملیک کارت( kimlik kart) ترکیه چیست؟

دولت ترکیه برای قانون مند کردن اقامت برای افرادی که قصد دارند به شکل غیر از پاسپورت به ترکیه سفر کنند و درخواست اقامت کنند کارت شناسایی صادر می کند .این کیملیک کارت ها( kimlik kart) که توسط ترکیه برای اتباع خارجی صادر می شود به معنای کارت شهروندی نمی باشد و صرفا دولت ترکیه با صادر کردن این کارت به افرادی که از طریق های مختلف قصد اقامت بلند مدت یا کوتاه مدت در این کشور را دارند هویت می بخشد. دارندگان این کارت صاحب کد ملی در ترکیه می شوند که میتوانند طبق اختیاراتی که قبلا در قانون اساسی معین شده؛ از مزایای این کارت بهره مند شوند.

کارت اقامت مخصوص خارجیان که در قسمت روی کارت، شامل تصویر شما در سمت راست , شماره (مخصوص خارجیان) که با عدد ۹۹ معمولا شروع میشود و دیگر موارد مانند نام و نام خانوادگی , تاریخ تولد, ملیت و شماره سریال کارت میباشد. در قسمت پشت کارت شامل نوع اقامت دریافتی , تاریخ صدور اقامت، تاریخ مجاز بودن اقامت و تاریخ انقضاء اقامت و همچنین شهری که در آنجا اقامت را برای اولین بار درخواست داده اید میباشد.

با گروه ازمیرپاشا امین ترین سرمایه گذاری در زمینه خرید ملک را تجربه کنید.

 

تصویر کیملیک-کارت-kimlik-kart-ترکیه-

در هنگام مفقود شدن کیملیک چه باید کرد؟

به هر دلیلی کارت کیملیک شما مفقود شد باید آن را از طریق مراجعه ذیربط گزارش و نسبت به درخواست کیملیک المثنی اقدام نمائید. افرادی که موفق به دریافت کیملیک کارت( kimlik kart) ترکیه میشوند میتوانند:

  • در این کشور ملک خریداری کنند.
  • اجازه خرید ماشین را دریافت می کنند.
  • می توانند شرکت ثبت کنند.
  • می توانند از خدمات درمانی کشور ترکیه استفاده کنند.
  • می توانند برای پذیرش در دانشگاه ها و مدارس معتبر اقدام کنند.
  • این افراد اجازه یافتن کار در ترکیه را دارند.

توصیه ما به شما این است که تا حد امکان در این کشور مراقب کارت شناسایی خود باشید زیرا گرفتن المثنی برای مدارک هویتی در ترکیه کار دشواری است.

سوالات تخصصی خود را در خصوص خرید ملک و سرمایه گذاری در شهر ازمیر را میتوانید از گروه مشاورین ازمیرپاشا بپرسید.

ارسال دیدگاه