خرید ملک در ترکیه چه قوانین و شرایطی دارد؟

28 فوریه 2020
0 دیدگاه
قوانین خرید ملک در ترکیه

نگاهی به اقتصاد و خرید ملک در ترکیه

در سال 2020 ترکیه برای افرادی که 5 سال را در ترکیه گذراندند با خرید خانه و یا مستغلات به ارزش مجموعا ۲۵۰ هزار دلار می توانند برای خود و خانواده خود اقامت ترکیه را بگیرند. در واقع شما با خرید ملک هم سرمایه گذاری کردید هم آینده جدیدی را برای اعضای خانواده خود خریده اید.

لیرترکیه و محاسبه خرید ملک

آیا با مبلغ کمتر از 250 هزار دلار هم میتوان خانه خرید؟

اگر مبلغی کمتر از 250 هزار دلار دارید اصلا نگران نباشید چرا که شما میتوانید با خرید ملک به هر مبلغی(زیر 250 هزار دلار)، اقامت سه ساله را در ترکیه دریافت کنید که باید در دوره های معین تمدید شود و با تمدید آن تابعیت دائم ترکیه را دریافت می کنید اما به این نکته حتما توجه داشته باشید که با این مبلغ، شما فقط یکسال اجازه زندگی در خارج از ترکیه را دارید در غیر اینصورت این قانون شامل حال شما نخواهد شد.

شما همچنین حق دریافت اجازه اقامت برای خانواده های خود یعنی همسر و فرزندان زیر 18 سال را دارید با استفاده از این اجازه اقامت ، کودکان شما می توانند در ترکیه در مدارس و دانشگاه های عالی تحصیل کنند.

همچنین اگر قصد پیدا کردن شغل را داشته باشید به مراتب مجوز کار از طریق شرکت های قانونی در ترکیه نیز برای شما آسان تر میشود.

سکه و محاسبه خرید ملک در ترکیه

آیا از طریق اجاره ملک اقامت ترکیه را میتوان گرفت؟

با اجاره ملک شما اقامت توریستی یکساله را دریافت میکنید، و هرساله باید آن را تمدید کنید. اما با این اقامت شما حق تحصیل یا کار را بطور رسمی ندارید.

حداقل سرمایه ای که برای خرید ملک در ترکیه لازمه؟!

هیچ محدودیتی برای خرید ملک از لحاظ قانونی در ترکیه وجود ندارد، شما با هر مبلغی که دوست دارید میتوانید در ترکیه سرمایه گذاری کنید. قیمت خانه در ترکیه هم به عوامل زیادی بستگی دارد از جمله: منطقه، متراژ، سن بنا، امکانات و…

اما بطور میانگین قیمت خانه در ترکیه بین 3 هزار لیر تا 5 هزار لیر نوسان دارد و اگر بخواهیم با کشور خودمان مقایسه کنیم ما در ایران برای خرید یک خانه معمولی حداقل 1میلیارد تومان باید درنظر بگیریم اما در ترکیه برای خرید ملک از 300 هزار لیر میتوانید شروع کنید.

خرید ملک برای پاسپورت ترکیه روی نقشه جهان

میخواهیم ببینیم آیا خرید ملک در ترکیه برای ما سود آوری خواهد داشت؟

برای پاسخ دادن به این سوال باید اول یک نگاهی به آمارهای رسمی خرید ملک در ترکیه بندازیم.
طبق گزارش سرمایه گذاری جهانی ( UNCTA) در سال ۲۰۱۹، کشور ترکیه توانست به عنوان دومین دریافت کننده بزرگ FDI یا سرمایه گذاری خارجی در قاره آسیا شناخته شود.
به طوری که میزان سرمایه ورودی مستقیم توسط سرمایه گذاران خارجی در سال ۲۰۱۸ میلادی به ۱۲٫۹۴ میلیارد دلار رسیده، در حالی که در سال ۲۰۱۷، میزان سرمایه ورودی توسط سرمایه گذار خارجی ۱۱٫۴۸ میلیارد دلار بوده است.

برخی از کشورهای اتحادیه اروپا همچنان از بزرگترین سرمایه گذاران بزرگ اقتصادی در کشور ترکیه هستند.

آیا میدانید که ایالات متحده آمریکا بعد از هلند، دومین سرمایه گذار بزرگ در ترکیه میباشد؟

کشور هلند با سرمایه گذاری به ارزش ۱۵٫۸ ٪ از کل سرمایه گذاری های خارجی به عنوان صدر نشین جهت سرمایه گذاری در ترکیه را به خود اختصاص داده است. پس از آن ایالات متحده با ۷٫۶ ٪ و
کشور انگلیس با ۶٫۹٪ بر اساس داده های اولیه وزارت صنعت و فناوری ترکیه به عنوان بزرگترین
سرمایه گذاران در ترکیه شناخته شده اند.

سه کشور هلند به ارزش ۱۵٫۸ ٪ ، ایالات متحده امریکا به ارزش ۷٫۶ ٪ و انگلیس با ۶٫۹٪ درصد هر کدام به ترتیب از کل سرمایه گذاری های خارجی را به خود اختصاص داده اند.

بر اساس داده های اولیه و اطلاعات موجود، وزارت صنعت و فناوری ترکیه به عنوان بزرگترین سرمایه گذاران در ترکیه شناخته میشوند.

ارسال دیدگاه