چرا سرمایه گذاری در ترکیه ؟

17 جولای 2021
0 دیدگاه
تصویر-پل-معروف-بزرگ-ترکیه-استانبول

چرا سرمایه گذاری در ترکیه؟

ترکیه امروزی که در حال حاضر کشوری مدرن و توسعه یافته میباشد در سال ۱۹۲۳ توسط مصطفی کمال آتاتورک بنا شد. جمهوری ترکیه دارای 81 استان و جمعیتی حدود 84 میلیون نفرمیباشد که آنکارا پایتخت آن میباشد و شهرهای مهم کشور دیگر به جز استانبول عبارتند از ازمیر(عروس ترکیه)، آنتالیا، کونیا، بورسا، آدانا، گازیان تپ و دیارباکر. کشور ترکیه با توجه به نزدیکی به کشورمان همواره مورد توجه‌ی علاقمندان به مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور، قرار گرفته‌ و شاهد رشد چند برابری تعداد متقاضیان برای سرمایه گذاری در ترکیه و اخذ اقامت موقت و اقامت دائم در این کشور هستیم. ترکیه از سال 1980 میلادی به کشور مهمی جهت توسعه ساخت و ساز تبدیل شده است و یکی از کشورهای توسعه یافته‌ی خاورمیانه است .

در 15 سال گذشته عواملی مثل:

  • رشد اقتصادی بسیار چشمگیرو موفق و بازار کار پررونق
  • سرعت پیشرفت قابل توجه صنعت گردشگری و توریسم کشور ترکیه
  • قوانین و مقررات آسان برای اخذ اقامت (موقت و دائم) و همچنین سکونت در کشور ترکیه
  • بالا بودن سطح رضایت و کیفیت زندگی برای شهروندان
  • سطح آموزش بالا وداشتن دانشگاه‌های معتبر در سطح بین‌المللی
  • رشد سریع اقتصاد ترکیه در صنعت، فناوری، کشاورزی، گردشگری و…
  • امکان ثبت شرکت و بهره‌مندی از مزایای و تسهیلات بی‌شمار آن
  • امکان دریافت حساب بانکی معتبر در کشور ترکیه
ترازوی مقایسه سرمایه گذاری در ترکیه با خرید خانه

هزینه های مناسب زندگی

سرمایه گذاری در ترکیه از این حیث برای سرمایه گذاران حائز اهمیته که هزینه‌های جاری و
زندگی درترکیه نسبت به بسیاری از کشورهای اروپایی و کشور کانادا خیلی پایین است.

ترکیه یکی ثروتمندترین کشورهای جهان از نظر فرهنگ غنی و تلفیق اصالت شرقی و غربی ، تمدن، طبیعت زیبا، تاریخ کهن، موقعیت جغرافیایی عالی و آب و هوا بی نظیر است. لازم به ذکر است که این کشور در رده ششم در بین بهترین مقاصد گردشگری جهان قرار گرفته و توانسته میلیونها جهانگرد را به سمت خود جذب کند.

اگر قصد هرگونه سرمایه گذاری و خرید ملک در ترکیه را دارید با گروه ازمیرپاشا در تماس باشید.

تصویر یک خیابان زیبا برای سرمایه گذاری در ترکیه

آمار بالای گردشگران ترکیه

کشور ترکیه هر ساله پذیرای تعداد بسیار زیادی گردشگر داخلی و خارجی از سراسر دنیا است. به همین دلیل، صنعت گردشگری این کشور روز به روز رونق بیشتری پیدا می‌کند و بخش مهمی از اقتصاد کشور ترکیه را شامل می‌شود.طبق آمارهای سازمان گردشگری هر ساله بیش از ۴۰ میلیون گردشگر وارد این کشور می‌شود و به رونق اقتصاد این کشور کمک زیای میشود.

تعدادی از مردم در میدان کناک ازمیرجهت گردشگری برای سرمایه گذاری در ترکیه

دلایل استقبال سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری در ترکیه

دلیل اینکه سرمایه گذاری در ترکیه مورد استقبال خیلی از مردم دنیا و مخصوصا ایرانیان قرار گرفته این است که این کشور یک منطقه‌ی مدیترانه‌ای بسیار حاصلخیز است که دارای آب و هوای مطلوب و دلپذیر، خاکی خاصلخیز و فراوانی منابع آب میباشد و همین مساله باعث شده تا کشاورزی در این کشور بسیار پر رونق و قوی انجام شود، به طوری که تقریبا ۳۵ درصد از نیروی کار کشور ترکیه جذب کشاورزی و باغداری و صنایع مرتبط به آن می‌شوند. از نمونه محصولات اصلی کشاورزی این کشور که به سراسر دنیا صادر می‌شود، می‌توان کتان، تنباکو، زیتون و غیره را نام برد.

یکی دیگر از عوامل مهم در رونق کشور ترکیه و موضوع جذاب برای سرمایه گذاری در ترکیه موقعیت جغرافیایی منحصر به فرد این کشور است ، ترکیه پیوند بین اروپا و آسیا است و نقش عملکردی بسیارمهمی بین این دو قاره فراهم کرده است.موقعیت جغرافیایی کشور ترکیه به گونه‌ای است که از سه طرف به دریا راه دارد؛ ازسمت شمال به دریای سیاه، از جنوب به دریای مدیترانه و از غرب به دریای اژه کشورهای همسایه‌ی شرقی ترکیه عبارتند از ارمنستان، جمهوری آذربایجان، گرجستان و کشور ایران. این کشور از طرف جنوب شرقی به سوریه و عراق و از سمت شمال غربی به یونان و بلغارستان ختم میشود.

کاهش مالیات توسط دولت ترکیه

تصمیم دولت ترکیه برای کاهش مالیات دراین کشور، یکی از تصمیمهای مهم مربوط به بخش املاک و مستغلات در ترکیه میباشد و در تحریک سرمایه گذاران خارجی برای سرمایه گذاری در ترکیه مالکیت املاک در ترکیه نتیجه مثبت منعکس شده و این امر به بخش املاک و مستغلات کمک شایانی داشته است.
تصویری از انواع مالیات در موبایل برای سرمایه گذاری در ترکیه

زیر ساخت های قوی

کشور ترکیه به دلیل انگیزه هایی که دولت به سرمایه گذاران و بازرگانان در زمینه های مختلف ارائه میدهد به اولین و مهمترین مقصد برای سرمایه گذاران ایران، عرب و خارجی در زمینه های مختلف تبدیل شده است، کشور ترکیه به سرمایه گذاران امکاناتی مثل اخذ تابعیت ترکیه و اخذ پاسپورت شهروندی ترکیه و تمامی مزایای شهروندی را ارائه میدهد.

نمایی از تصویر شب میدان کناک ازمیر برا سرمایه گذاری در ترکیه

دانستنی های جالب کشور ترکیه

  • میدونستید که ترکیه عضو 20 کشور صنعتی دنیاست که دو سوم تجارت جهان رو شامل میشود و یک منبع مطمئن کالاهای مصرفی با کیفیت بالاست و اکنون بزرگترین تولید کننده در اروپا به حساب میاد
  • میدونستید ترکیه دومین تولید کننده محصولات پلاستیکی در اروپا و رتبه هفتم در جهان را دارد؟
  • میدونستید ترکیه پنجمین تولید کننده بزرگ رنگ در اروپاست؟
  • میدونستید ترکیه پس از کشور چین دومین وارد کننده بزرگ پتروشمی در جهان است؟
  • میدونستید ترکیه در بخش تولید اتومبیل و خودرو هایی در سطح استاندارد جهانی رتبه پنجم در اروپا را تا سال 2017 به خود اختصاص داده است؟
  • و همچنین در رتبه چهاردهم جهانی در تولید اتومبیل قرار گرفته است.
    در سال 2017 میلادی حدودا بیش از 1.3 میلیون وسیله نقلیه به خارج از کشور ترکیه صادرات انجام شده است.

نمونه خودروهایی از برندهای معتبر در جهان که در ترکیه فعال هستند میتوان شرکت هایی مثل فیات و دایملر را نام برد.

ارسال دیدگاه