ازمیر عروس دریای اژه و شناخت بیشتر این شهر زیبا

23 آگوست 2021
0 دیدگاه
نمای-ساحل-و-شهر-ازمیر-در-شب

ازمیر به عنوان عروس دریای ارژه از بزرگترین شهرهای ترکیه بعد از آنکارا و استانبول محسوب میشود، شهری که به لحاظ تجاری و بندری اقتصادی ازموقعیت های ممتاز زیادی برخوردار است. ازمیر که در غرب کشور ترکیه واقع شده است مساحتی حدودا  ۷,۳۴۰  کیلومتر مربع دارد و حدودا ارتفاع متوسط آن از سطح دریا ۳۰ متر می باشد.

ازمیر با توجه به وسعتی که دارد اما جمعیتی نزدیک به 4 میلیون نفر دارد.

ازمیر یکی از شهرهایی است که سواحل شنی و ماسه ای بسیار زیادی دارد که نمای زیبای به این شهر بخشیده و مورد توجه گردشگران بسیاری قرار گرفته است. اکثر مردمان شهر ازمیر مسلمان و تابع اهل سنت هستند اما پیروان ادیان دیگر هم در این شهر زیاد دیده میشود.

مناطق مهم ازمیر

"منطقه زیبای کناک / Konak "

در مرکز شهر ازمیر و در امتداد خیابان آتاتورک  منطقه کناک واقع شده است که یکی از پرتردد ترین و شلوغ ترین مناطق ازمیر محسوب میشود که اکثر اداره ها و مراکز دولتی و سازمانی در این منطقه قرار گرفته است.

برج ساعت که یکی از معروف ترین نماد های شهر ازمیر است در میدان کناک قرار دارد که هر روزه تعداد زیادی بازدید کننده دارد و برای گردشگران بسیار جذاب میباشد.

برج-ساعت-کوناک-ازمیر

"منطقه زیبای بورنوا / Bornova"

بورنوا که در فاصله ی 8 کیلومتری شمال شرق ازمیر و 5 کیلومتری خلیج آبهای ازمیر واقع شده جزو سومین منطقه بزرگ ازمیر محسوب میشود.  این منطقه چندین مراکز خرید بزرگ  مثل فروم برنوا و وست پارک و پوینت برنوا و بیمارستان های بزرگ و مجهز، بازارهای محلی و هفتگی را در دل خود جای داده است.
خانه هایی که در این منطقه هستند بسیار مقاوم در برابر زلزله ساخته میشوند.

بدلیل نزدیکی به مرکز شهر و دسترسی های راحت به تمامی امکانات یکی از مناطق محبوب برای زندگی بشما میرود.
درواقع بورنوا یکی از محله های خوب ازمیر محسوب میشود و عموما افراد سطح بالا این منطقه را برای زندگی ترجیح میدهند.این محله به شدت مورد توجه سازندگان و سرمایه گذاران قرار گرفته است، اگر قصد مهاجرت به ازمیر را دارید، محله بورنوا یکی از گزینه های عالی برای زندگی محسوب میشود.

نمایی-از-ساختمانها-در-ازمیر

"منطقه زیبای کارشیاکا / Karısyaka"

کارشیاکا منطقه ای که ایرانیان زیادی در آنجا زندگی میکنند و برای افرادی که به تازگی به ازمیر مهاجرت کرده اند بسیار خوشایند است که در منطقه ای زندگی کنند که با افراد هم زبان خود ارتباط برقرار کنند. کارشیاکا را میتوان به عنوان یکی از محله های لوکس ازمیر نام برد و بدلیل نزدیکی به دریا و مجاورت با منطقه کوهستانی دارای منظره ای زیبا و چشم گیر و آب و هوایی بینظیر و دلچسب میباشد. این محله آرامش بیشتری نسبت به مناطق دیگر دارد و یکی از مناطق محبوب برای خرید خانه محسوب میشود.

از دسترسی های بالایی برخوردار است مثل: ایستگاه وسایل نقلیه ی عمومی مثل مترو ، تراموا ، اتوبوس و…
همچنین در فصل تابستان مسابقات قایق سواری در این منطقه برگزار میشود و وجود اسکله،اوغات فراغت خوشی را برای ساکنین این محله جهت قایق سواری، پیاده روی در ساحل و تفریحات دیگر فراهم میکند.

عکس-دریا-کنار-ساختمانهای-ازمیر-کارشیاکا

"منطقه زیبای آلسانجاک / Alsancak"

یکی از مهیج ترین محله های ازمیر، منطقه آلسانجاک میباشد. محیطی برای گردش و تفریح و گشت و گذار شبانه و دورهمی های دوستانه. در این محله انواع بوتیک های شیک و مدرن به چشم میخورد که برای افرادی که میخواهند یک خرید عالی را تجربه کنند آلسانجاک  بهترین انتخاب است.
 همچنین آلسانجاک به دلیل وجود کافه ها، انواع رستوران های شیک و کافی شاپ های متعدد به عنوان قلب ازمیر نامیده میشود و البته که این منطقه یکی از مناطق تاریخی این شهر بشمار میرود.

 

افرادی-کنار-ساحل-السانجاک-ازمیر

"منطقه زیبای گوزل باغچه | Güzelbahçe"

یکی از پرطرفدارترین مناطق ازمیر منطقه گوزل باغچه است، منطقه ای وسیع با جمعیت بسیار بالا که محور سرمایه گذاری در مسکن برای شهر ازمیر محسوب میشوب میشود.یکی از دلایلی که این منطقه بسیار مورد توجه مهاجران قرار گرفته نزدیکی به دریا و آب و هوای بسیار مطلوب این منطقه میباشد، همچنین این منطقه در نزدیکی بزرگراه ایدین واقع شده است.

نمای-دریا-و-خانه ها-در-ازمیر

"منطقه زیبای نارلی دره ازمیر / Narlidere"

یکی دیگر از مناطق خوب برای زندگی در ازمیر نارلی دره میباشد که امکانات ویژه وشرایط آب و هوایی عالی باعث شده تا افراد زیادی را برای زندگی جذب کند. نارلی دره یکی از مناطق لوکس نشین ازمیر است که در سالهای اخیر سرمایه گذاران زیادی را برای خرید مسکن بخود جذب کرده است. پروژه های نارلی دره با رعایت استاندارد های جهانی ساخته شده اند واکثرا واحدهای این منطقه جدید و نوساز میباشند. افرادی که شرایط مالی مناسبی دارند نارلی دره یکی ازبهترین گزینه ها برای زندگی است.

"منطقه زیبای چیلی ازمیر / çiğli"

چیلی یکی دیگر از مناطق بزرگ ومناسب برای زندگی که در جنوب ازمیر قرار گرفته است که شرق آن منطقه کارشیاکا قرار دارد و مکانهای دیدنی زیادی دارد مثل: پارک حیات وحش، منطقه سازمان یافته صنعتی آتاترک، بهشت پرندگان ازمیر، پایگاه هوایی چیلی و آب شور چام آلتی منطقه ای رو به رشد و در حال توسعه و مناسب برای خرید ملک و سرمایه گذاری است که در فاصله 10 دقیقه ای محله کارشیاکا و ماوی شهیر قرار گرفته است.
دانشگاه بزرگ دانشگاه کاتیب چلبی در این منطقه قرار دارد.

"منطقه زیبای اورلا | Urla"

یک محله بسیار کوچک و قدیمی در شهر ازمیر که در فاصله 35 کیلومتری این شهر قرار گرفته است، یکی از محله های تاریخی که از دوره عثمانی ها مساجد، حمام ها و کاروانسرا های زیادی بجای مانده است که نمای زیبای به این منطقه بخشیده و ارزش بازدید را دارد. همچنین دارای مزارع و تاکستان های زیادی است که باعث جذب گردشگران میشود.

"منطقه زیبای بایراکلی| Bayrakli"

یکی از محله هایی که مورد توجه خارجیان قرار گرفته منطقه بایراکلی میباشد، منطقه ای که
به برج های سر به فلک کشیده معروف است، در این محله ساختمان های نوساز بیشماری به چشم میخورد اما خانه های قدیمی زیادی هم دارد  و اخیرا به دلیل پروژه های جدید، رشد منطقه ای زیادی داشته است. این منطقه برای افراد با درآمد متوسط به بالا بسیار مناسب است. بایراکلی اخیرا سرمایه گذاران زیادی را به خود جذب کرده است.

نمایی-از-ساختمان-لوکس-و-ماشینها-در-ازمیر

"منطقه زیبای سفر حیصار | Seferhisar"

منطقه ای در جنوب ازمیر که خانه های ویلایی زیادی دارد و تلفیقی از طبیعت و کوهستان و دریا منظره بسیار زیبایی به این منطقه داده است، خانه های ویلایی در این منطقه بسیار رو به رشد بوده است و مورد استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. قیمت مسکن در این منطقه هروزه در حال افزایش است.

"منطقه زیبای قاضی امیر | Gaziemir"

قاضی امیر که در جنوب ازمیر واقع شده است تقریبا در فاصله 13 کیلومتری از مرکز شهر میباشد، و همچنین در نزدیکی فرودگاه عدنان مندرس است و یکی از مناطق مرتفع و سرسبز و کوهستانی ازمیر میباشد که توسط درختان کاج زیادی احاطه شده و زیبایی خیره کننده ای به این منطقه داده است. در قاضی امیر شما براحتی به ایستگاه مترو و فرودگاه، مراکز بزرگ خرید اوپتیموم ، مدارس خصوصی و دولتی، سوپرمارکت ها و هایپرمارکت های لوکس، بیمارستان و درمانگاه، مراکز تفریحی و ورزشی و تمامی امکانات رفاهی که برای یک زندگی آرام و راحت لازم است دسترسی خواهید داشت.

ساخت و ساز در این منطقه رونق زیادی داشته و همچنان رو به افزایش است.

مکانهای تفریحی و معروف ازمیر

پارک بزرگ حیات وحش Wild Life Park

در ازمیر بزرگترین و مدرنترین باغ وحش ترکیه وجود دارد که شما در آن زندگی طبیعی بسیاری از ساوان های افریقا گرفته تا جنگلهای بارانی را مشاهده میکنید و یکی از جاذبه های تفریحی ازمیر محسوب میشود که طی 5 سال گذشته، حدودا چهار میلیون گردشگر از آن دیدن کردند، در این پارک وحش زیبا تقریبا هزار و 500 جاندار از 130 گونه مختلف زندگی می کنند.

فیل-و-ادم-در-باغ-وحش-ازمیر

آگورای تاریخی ازمیر Izmir The Agora

در مرکز و قلب شهر ازمیر یک بازار بزرگ از دوره رومی ها قرار دارد، آگورادر اصل که برای اسکندر کبیر ساخته شده بود،در اثر زلزله ای در سال 178 میلادی ویرانه شد و سپس مارکوس اریلیوس امپراتور روم باستان، آن را دوباره بازسازی کرد.
مکانی که در گذشته تاجران بزرگی را برای خرید، تجارت و تفریح دور خود جمع میکرده، جایی که هنوزم چشمه های آب شیرین آن میجوشد و میتوانید از آن بنوشید. این مکان با سنگ های قدیمی از دوران باستان تزیین شده و نمای تاریخی و جذابی دارد که همچنان مورد توجه گردشگران زیادی قرار گرفته است.

عکس-تاریخی-اگورا-ازمیر

شهر تاریخی افسوس Izmir the (Ephesus)

یکی از مکان های دیدنی و پرطرفدار ازمیر که سالانه حدود 2 میلیون بازدید کننده دارد شهر تاریخی افسوس میباشد  که از میراث رومیان بجای مانده است. شهری بندرگاهی که از سراسر جهان برای چشیدن طعم میوه های رنگارنگ و کمیاب و خرید از پارچه سازان و همچنین خرید انواع ادویه به آنجا میرفتند. شهری که هنوز هم عطر ادویه ها و میوه های لذیذ را استشمام کنید.
امروزه در شهر افسوس میتوانید کتابخانه بزرگ و زیبای مرمت شده که تکنیکهای باستانی را در خود حفظ کرده است را ببینید.

توریستها-در-شهر-افسوس-ازمیر

میدان کوناک و برج تاریخی ساعت Konak

نماد رسمی شهر ازمیر همین برج ساعت میباشد که به مناسبت 25 امین سالگرد امپراطوری عبدالحمید دوم و در سال ۱۹۰۱ میلادی در میدان کناک مرکز این شهر ساخته شد.
این برج ساعت که در دل بازار بزرگ ازمیر واقع شده یکی از مکان های پربازدید و جذاب برای گردشگران محسوب میشود.

هیراپولیس _ پاموکاله Pamukkale

اگر می خواهید تن خسته خودرا از پیاده روی و سفر طولانی کمی آرام کنید و به ذهن و افکار خود استراحت و ارامش دهید و خود را در رنگ سفید و مملو از آرامش و گرمای آب غرق کنید و با هر نفس عمیقی که میکشید، بوی املاح هزاران ساله ای که از دل زمین بیرون می آید راحس کنید حتما به هیراپولیس _ پاموکاله که جزو محبوب ترین مکانهای گردشگری در ترکیه محسوب میشود سری بزنید.

اب-گرم-پاموکاله-ازمیر

آسانسور معروف ازمیر Izmir Asansör

در قرن 19 میلادی ساخت بنای آسانسور در میدان کاراتاش برای جابه جایی مردم از ساحل کاراتاش به بالای تپه(که سطح شیب داری بود) و رفت‌وآمد به آن مشکل بود توسط داریو مورنو (هنرمند و موسیقی‌دان مشهور ترکیه) ساخته شد.
این مکان از بالا به صورت پیاده رویی به سمت مرکز شهر میباشد. یکی از بهترین دیدنیهای ترکیه مسیر پیاده روی با ارتفاع تقریبا 51 متر گذرگاهی بین خیابانهای پایینی و بالایی ایجاد میکند.
رستوران آسانسور با چشم اندازی زیبا از شهر ازمیر وجود دارد که میتوانید هنگام خوردن غذا از فضای دیدنی آن لذت ببرید.

اسانسور-معروف-ازمیر-در-شب

کولتور پارک در ازمیر Kültürpark İzmir

 کولتور پارک در ازمیر هم یک مرکز فرهنگی و هم مکانی مناسب برای سرگرمی و بازی و تفریح و همچنین محل نمایشگاه‌های جهانی در ازمیر میباشد. در این پارک که موزه تاریخ و هنر در آن واقع شده، مجموعه جالبی از سبک زندگی ترک‌ها را به نمایش گذاشته شده و در کنار آن دارای تفریحاتی مانند رستوران و باغ وحش و باغ‌های مختلف دیگر وجود دارد که مکانی جذاب برای گردشگران محسوب میشود.

افرادی-در-حال-ماشین سواری-در-پارک-ازمیر

سواحل زیبا همراه با طبیعت جنگل و کوهستان در ازمیر

ازمیر یکی از جذاب و محبوب ترین شهرهای گردشگری ترکیه میباشد که تنوع بالایی در ساحل های توریستی دارد .در تمام شهر ازمیر شما می توانید سواحلی با شکوه، با شنهای برفی ، ساحل های سنگی دریایی همچون اشک چشم  را ببینید.
آرامشی که این ساحل ها دارند بینظیر است، امواج بی پایان آنها می تواند ساعت ها شما را غرق خود کند. این سواحل آرامش و لذتی وصف نشدنی دارند که حتما باید از نزدیک ببینید و لمس و احساس کنید.

نمونه هایی از این سواحل زیبا:

ساحل زیبای مامبو فوچا Mambo Foça
سواحل کارابورن Karaburun
سواحل مندرسmenderes
سواحل گومولدور
سواحل دیکیلی Dikili Beaches
سواحل آلیشا
سواحل چشمه Ilica – Alaçati – Çesme

ارسال دیدگاه